Korzyści zastosowania metody PDR

Każdy właściciel, który dba o swój samochód, zdenerwuje się, gdy zauważy na nim wgniotki. Niestety, są one dość popularne. Szczególnie w ruchu miejskim po prostu nie da się ich całkowicie uniknąć. Na parkingach brakuje miejsc i wystarczy chwila nieuwagi, aby powstało nieestetyczne wgniecenie. Winne może być także gradobicie. Mogłoby się wydawać, że bez szpachlowania, a następnie ponownego lakierowania danego elementu się nie obejdzie. Rozwiązaniem jest jednak metoda PDR. To dzięki niej po wgnieceniach nie będzie śladu. Co więcej, metoda ta jest szybka i stosunkowo tania. Co warto o niej wiedzieć?

Spis treści:

  • Czym jest metoda PDR?
  • Kiedy można wykorzystać metodę PDR?

Z wpisu dowiesz się, na czym polega metoda PDR oraz kiedy można się na nią zdecydować.

Czym jest metoda PDR?

Metoda PDR, czyli z języka angielskiego Paintless Dent Repair, to dość młoda technika usuwania wgnieceń z metalowych elementów karoserii. Tego typu ofertę znajdziemy jedynie w profesjonalnych zakładach świadczących usługi z bezlakierowego usuwania wgniotek. Specjaliści używają odpowiednich narzędzi, które pozwalają na wyciągnięcie praktycznie każdego wgniecenia. Czasami wgniecenia wypycha się od strony wewnętrznej karoserii, a innym razem wyciąga od zewnątrz. Co istotne, samo pozbycie się usterki trwa krócej niż w przypadku szpachlowania i lakierowania. Liczy się precyzja, wyczucie i oczywiście cierpliwość. Z tych powodów nie powinno się usuwać wgnieceń na własną rękę. Nie posiadając specjalistycznej wiedzy czy narzędzi, można bardzo łatwo uszkodzić lakier, a w najgorszym wypadku spotęgować rozmiar uszkodzenia. Usunięcie wgniecenia wymaga odpowiedniego sprzętu, fachowej wiedzy oraz doświadczenia.

Kiedy można wykorzystać metodę PDR?

Ważne jest to, że niemal każde wgniecenie można usunąć metodą PDR. Warunek jest jeden – nie może dojść do odpryśnięcia lakieru w momencie uszkodzenia karoserii. Wielkość wgniecenia jest tutaj sprawą drugorzędną. Co istotne, metoda PDR pozwala usuwać uszkodzenia powstałe na linii załamania blachy, które przeważnie powstają na drzwiach i maskach. Wymaga to jednak większej precyzji i oczywiście poświęcenia większej ilości czasu na naprawę. Ogromną liczbę wgnieceń udaje się usunąć bez konieczności ponownego lakierowania danego elementu. Oczywiście może się zdarzyć, że uszkodzenie jest poważne i dojdzie do pęknięcia lakieru. Wtedy jednak wystarczą same prace lakiernicze, bez potrzeby napraw blacharskich. Warto udać się do specjalistycznego zakładu, gdy tylko zauważymy wgniotkę.

Każde wgniecenie musi zostać obejrzane, a następnie ocenione przez fachowca. Tylko specjalista będzie w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy będzie możliwa naprawa bez ponownego lakierowania. Dzięki temu można ocenić, czy jest to metoda opłacalna. Bez wątpienia jednak usuwanie wgnieceń metodą PDR to świetna alternatywa dla klasycznej techniki blacharskiej. Jest znacznie tańsza, szybsza i zazwyczaj przynosi oczekiwane rezultaty. Samochód po takiej naprawie nie traci na wartości. Warto o tym pamiętać, planując sprzedać auto na rynku wtórnym.

Pozostałe wpisy
historia-pdr